Skip to main content

Title I

WHAT DOES TITLE I SCHOOL MEAN?

Schools in which children from low-income families make up at least 40 percent of enrollment are eligible to use Title I funds to operate schoolwide programs that serve all children in the school in order to raise the achievement of the lowest-achieving students.

¿QUÉ SIGNIFICA TÍTULO I ESCUELA?

Las escuelas en las que los niños de familias de bajos ingresos representan al menos el 40 por ciento de la matrícula son elegibles para usar los fondos del Título I para operar programas escolares que atienden a todos los niños de la escuela con el fin de elevar el rendimiento de los estudiantes de menor rendimiento.

WHAT ARE TITLE I PROGRAMS? 

Title 1 schoolwide program is a comprehensive program used to upgrade the complete educational program in a Title 1 school thus raising academic achievement for all the students. The schoolwide program is available to schools with a student base where at least 40% come from low-income families.

¿QUÉ SON LOS PROGRAMAS TÍTULO I?

Un programa de Título 1 para toda la escuela es un programa integral que se utiliza para actualizar el programa educativo completo en una escuela de Título 1, aumentando así el rendimiento académico de todos los estudiantes. El programa para toda la escuela está disponible para escuelas con una base de estudiantes donde al menos el 40% proviene de familias de bajos ingresos.

 

Title I Logo
School Council Clipart
BSchool Budget Clipart

SSC Agendas & minutes AGENDAS Y ACTA DE SSC

SEPTEMBER 11, 2020
Orientation & Election of Membership 
Orientación y elección de miembros
SEPTEMBER 17, 2020
Election & Training of the Officers
Elección y capacitación de los oficiales

OCTOBER 15, 2020

NOVEMBER 12, 2020